تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - بردگی عجیب و کابوس‌وار یک زن +تصاویر

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

بردگی عجیب و کابوس‌وار یک زن +تصاویر

تاریخ:شنبه 1 خرداد 1395-07:51 ق.ظ

او اسم خودش را «زوندوری» گذاشته اما ما می‌دانیم که اسم واقعی‌اش این نیست. او پس از اینکه دوباره طعم آزادی را چشید، نامش را به زوندوی تغییر داد؛ نامی که به زبان ژاپنی به معنای «دختر زیبا» است.
 
به گزارش سی ان ان، زوندوری می‌گوید ماجرا به وقتی برمی‌گردد که او تنها 17 سال داشت و همراه با پسر مورد علاقه‌اش فرار کرد. وقتی زوندوری به خودش آمد دید که در شهر بزرگ مکزیکوسیتی هیچ جایی برای ماندن ندارد. او به جای اینکه به خانه پدری‌اش برگردد، به سراغ زنی در جنوب پایتخت مکزیک رفت که صاحب یک خشکشویی بود.
 
آن خشکشویی یک شغل خانوادگی برای آن‌ها بود. مادر خانواده صاحب مغازه و پدر خانواده نیز به او کمک می‌کرد. هر دو دختر خانواده هم گاهی اوقات به آن‌ها در اداره مغازه کمک می‌کردند. خاله بچه‌ها همراه با دو دخترش نیز در این کسب و کار دستی داشتند.
 
زوندوری می‌گوید که آن زن اوایل آنقدر مهربان بود که او را «مادر» صدا می‌زد.
 
اما به تدریج بر حجم کارهایی که زوندوری انجام می‌داد اضافه شد. او علاوه بر کارهای خانه، دیگر باید به خشکشویی هم می‌رفت. بعد از مدتی مجبور شد روزی چند مرتبه لباس‌ها را اتو بزند تا اینکه روزی 16 ساعت به کار گرفته می‌شد. او می‌گوید که گاهی اوقات تا 20 ساعت هم کار می‌کرد.
 
با افزایش زمان کار از میزان غذایی که به او داده می‌شد، کاسته شد. او می‌گوید که یک بار برای 5 روز از غذا خبری نبود و او حاضر بود کیسه‌های پلاستیکی را گاز بزند. او از آب کثیفی که در مخزن اتو بود، می‌نوشید. از جای خواب هم دیگر خبری نبود.
 
تنبیه بدنی
او علاوه بر تمام مشکلاتش باید تنبیه بدنی را هم تحمل می‌کرد. زوندوری می‌گوید: «اولین باری که او مرا کتک زد به من گفت که حق ندارم جوابش را بدهم، زیرا او مثل مادر من است.»

بردگی عجیب و کابوس‌وار یک زن +تصاویر

زوندوری می‌گوید که علاوه بر سو استفاده‌های جسمانی، او شستشوی مغزی نیز شده چرا که مدام به او می‌گفتند که بی‌ارزش است. زوندوری می‌گوید: «او همیشه تلاش می‌کرد که چیزهایی را به من دیکته کند. چیزهایی مثل اینکه مادرت اصلا تو را دوست ندارد. اگر تو را دوست داشت، الان اینجا در کنارت بود. حتی آن پسری که با او فرار کردی هم تو را دوست ندارد. او می‌توانست پای تو بایستد.»
 
با وخیم‌تر شدن شرایط، آن زن تلاش کرد تا با غل و زنجیر زوندوری را ببندد. زوندوری شش ماه تمام با زنجیری که به دور کمرش بسته شده بود، فقط مانند یک برده در حال اتو زدن لباس‌های بود.
 
اولین سالگرد فرار
زوندوری حالا اولین سال فرارش را جشن گرفته است. او توانست در اوت 2015 وقتی که زنجیرهای کمی شل بودند، فرار کند. زوندوری پس از فرار با خانم ماریا ترسا پاردس، فعال حقوق بشر، ملاقات کرد. خانم پاردس در همان اولین برخورد متوجه شدت آسیب‌های وارده به زوندوری شد.
 
پاردس می‌گوید: «جایی از بدنش نبود که آثار کبودی و زخم بر روی آن مشخص نباشد. او حتی بخشی از موهایش را نیز از دست داده بود.»
 
کارلا دِلا کوئستا، بازیگر و فعال حقوق بشر، که حالا دیگر از دوستان نزدیک زوندوری است می‌گوید: «او به شدت شکنجه شده است. آن خانواده مرتب بدن زوندوری را با اتو سوزانده‌اند... او به من می‌گوید که آن‌ها دلمه‌های خون روی پوستش را می‌کندند تا دوباره خونریزی شروع شود. آن‌ها با ناخن‌هایشان مدام روی گردن زوندوری را خراش می‌دادند. سر او به شکل بسیاری بدی صدمه دیده و جای اتو روی آن وجود دارد.»
 
ورود پلیس
وقتی ماجرای زوندوری رسانه‌ای شد و به گوش مقامات رسید، پلیس به محل وقوع جرم یورش برد. در آن ماجرا هفت نفر شامل دو کودک دستگیر شدند که آن دو نفر در نهایت آزاد شدند. پنج بزرگسال دیگر اما حالا پشت میله‌های زندان بوده و منتظر حکمشان هستند. جرم آن‌ها قاچاق و استثمار انسان است که دست کم 40 سال حبس دارد.
 
خوآنا کامیلا بائوتیستا، بازجوی ویژه پرونده، می‌گوید که تمام اعضای آن خانواده حتی آن دو فرد خردسال نیز به نوعی در شکنجه زوندوری دست داشتند. نمونه‌های خونی موجود در آن خانه نیز با خون زوندوری مطابقت داده شده و صحت آن تایید شده است.

 بردگی عجیب و کابوس‌وار یک زن +تصاویر

گرسنگی تا سر حد مرگ
بائوتیستا می‌گوید: «زوندوری به شدت متحمل گرسنگی شده است. سطح کم‌خونی او به حدی پایین رسیده بود که پزشکان می‌گویند بدن و اندام‌های داخلی او شبیه یک زن 80 ساله شده بود.
 
او برای بهبود یافتن از این جنایت هولناک دیداری با پاپ فرانسیس داشت و در چندین جا نیز سخنرانی کرد. زوندوری می‌گوید که دوست دارد به کلاس آشپزی برود تا روزی بتواند مغازه شیرینی پزی خودش را راه بیندازد.
 
به گزارش فرادید، زوندوری یک قربانی یا شاید هم یک بازمانده باشد. اما هر گاه به لبخند دوس داشتنی و چشمان معصوم او نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که چه روح بزرگی دارد.

بردگی عجیب و کابوس‌وار یک زن +تصاویر



ژ"
نظرات() 
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
پنجشنبه 16 خرداد 1398 03:50 ب.ظ
fantastic points altogether, you simply won a new reader.
What might you recommend in regards to your put up that you simply made
a few days in the past? Any positive?
Andrew Charles Jenner
پنجشنبه 16 خرداد 1398 01:01 ق.ظ
fantastic points altogether, you just received a logo new reader.

What might you suggest about your put up that you just made some days ago?
Any positive?
tinyurl.com
چهارشنبه 8 خرداد 1398 01:37 ب.ظ
You have made some really good points there. I looked on the
web for more information about the issue and found most people
will go along with your views on this site.
Frederic
جمعه 3 خرداد 1398 02:16 ب.ظ
Everyone loves what you guys are up too. Such clever work and
exposure! Keep up the good works guys I've added you guys to our blogroll.
Arnette
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 03:49 ق.ظ
Hey There. I discovered your weblog the usage of msn. That is an extremely well written article.

I'll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful
info. Thanks for the post. I will certainly return.
Hilda
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 03:05 ب.ظ
I blog quite often and I truly appreciate your information. Your article has truly peaked my interest.
I will bookmark your blog and keep checking for new information about once a week.
I opted in for your RSS feed too.
http://tinyurl.com
شنبه 21 اردیبهشت 1398 08:47 ب.ظ
First of all I would like to say wonderful blog! I had a
quick question in which I'd like to ask if you don't mind.
I was curious to find out how you center
yourself and clear your thoughts before writing. I have had a hard
time clearing my mind in getting my thoughts out there.
I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes tend
to be lost just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
Thank you!
http://tinyurl.com/
شنبه 21 اردیبهشت 1398 10:45 ق.ظ
Exceptional post however , I was wondering if you could write
a litte more on this subject? I'd be very grateful if you
could elaborate a little bit further. Thanks!
tinyurl.com
شنبه 14 اردیبهشت 1398 02:35 ب.ظ
Very shortly this site will be famous among all
blog users, due to it's nice posts
http://tinyurl.com/
شنبه 14 اردیبهشت 1398 09:11 ق.ظ
You actually make it seem so easy with your presentation but
I find this topic to be really something which I think I would never understand.

It seems too complex and very broad for me. I am looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it!
Trent
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 12:58 ب.ظ
It's the best time to make some plans for the future and
it's time to be happy. I've read this post and if I could I
want to suggest you few interesting things or advice. Maybe
you can write next articles referring to this article.
I desire to read even more things about it!
http://tinyurl.com/
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 05:23 ق.ظ
Howdy very nice web site!! Guy .. Excellent .. Wonderful ..
I will bookmark your website and take the feeds also?
I'm satisfied to seek out numerous useful information right here within the publish, we'd like develop more strategies in this regard, thank you for sharing.
. . . . .
Carlos Magno Nunes Barcelos
شنبه 7 اردیبهشت 1398 11:32 ب.ظ
Hurrah, that's what I was searching for, what a material!
present here at this webpage, thanks admin of this web site.
Fernanda Lara Tórtima
شنبه 7 اردیبهشت 1398 05:31 ق.ظ
Howdy! I could have sworn I've been to this website before but after
looking at a few of the articles I realized it's new to me.
Nonetheless, I'm certainly pleased I found it and I'll be bookmarking it and checking back often!
Jeannine
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 07:41 ق.ظ
Hey very nice blog!
tinyurl.com
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 01:06 ق.ظ
This paragraph provides clear idea for the new people of blogging, that genuinely how
to do blogging and site-building.
tinyurl.com
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 09:44 ب.ظ
Hey there! I'm at work browsing your blog from my new apple iphone!
Just wanted to say I love reading your blog and look forward
to all your posts! Keep up the fantastic work!
Kraig
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 05:30 ب.ظ
Hi there, i read your blog from time to time and
i own a similar one and i was just curious if you
get a lot of spam comments? If so how do you stop it,
any plugin or anything you can advise? I get so much lately it's driving me
mad so any support is very much appreciated.
tinyurl.com
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 01:00 ق.ظ
Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I
clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm
not writing all that over again. Anyway, just wanted to
say excellent blog!
tinyurl.com
جمعه 30 فروردین 1398 06:56 ب.ظ
I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really
nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later on. Cheers
tinyurl.com
پنجشنبه 29 فروردین 1398 10:44 ب.ظ
I am sure this article has touched all the internet users,
its really really fastidious piece of writing on building up
new webpage.
Odell
پنجشنبه 29 فروردین 1398 04:32 ق.ظ
My brother suggested I may like this web site.

He was once totally right. This put up actually made my day.

You cann't imagine just how so much time I had spent for this info!
Thanks!
Roland
دوشنبه 19 فروردین 1398 04:57 ق.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.

I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information.
Thanks for the post. I'll certainly return.
http://tinyurl.com
شنبه 17 فروردین 1398 03:23 ب.ظ
Hey there, You have done an excellent job. I will definitely digg it
and personally suggest to my friends. I am confident they'll be benefited from this site.
Carlos Magno Nunes Barcelos
جمعه 16 فروردین 1398 12:04 ب.ظ
Howdy I am so glad I found your site, I really found you by accident, while I
was searching on Aol for something else, Regardless I am here now and would just
like to say thanks a lot for a tremendous post and
a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t
have time to read through it all at the moment but I have saved
it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be
back to read more, Please do keep up the great b.
Jody
پنجشنبه 15 فروردین 1398 08:51 ب.ظ
Howdy are using Wordpress for your blog platform?
I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you require
any coding expertise to make your own blog? Any help
would be greatly appreciated!
Margaret
چهارشنبه 14 فروردین 1398 10:30 ب.ظ
Pretty component of content. I simply stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts.
Any way I'll be subscribing on your feeds or even I fulfillment you get entry to persistently
fast.
Tabatha
یکشنبه 11 فروردین 1398 05:47 ق.ظ
Thanks for finally talking about >درد نیوز
- بردگی عجیب و کابوس‌وار یک زن +تصاویر <Loved it!
tinyurl.com
شنبه 10 فروردین 1398 05:31 ب.ظ
I'm amazed, I have to admit. Seldom do I come across a
blog that's equally educative and interesting,
and let me tell you, you've hit the nail on the head.
The problem is something which too few folks are speaking
intelligently about. Now i'm very happy that I found this in my search
for something relating to this.
http://tinyurl.com/y42bvlcx
جمعه 9 فروردین 1398 06:42 ب.ظ
I want to to thank you for this excellent read!!
I absolutely enjoyed every bit of it. I have
you book-marked to look at new things you post…
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo