تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - آیا ارتباط انسان با جن ممکن است؟

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

آیا ارتباط انسان با جن ممکن است؟

تاریخ:سه شنبه 28 اردیبهشت 1395-07:00 ب.ظ

قرآن مجید وجود جن را تصدیق کرده است و ویژگی   ‏های زیر را برای او برمی شمارد:

 

1.جن موجودی است که از آتش آفریده شده، بر خلاف انسان که از خاک آفریده شده است. [1]

2. دارای علم ، ادراک، تشخیص حق از باطل و قدرت منطق و استدلال است. [2]

3. دارای تکلیف و مسئولیت است. [3]

4. گروهی از آن ها مؤمن و صالح و گروهی کافرند. [4]

5. دارای حشر و نشر و معادند. [5]

6. قدرت نفوذ در آسمان‏ها و خبرگیری و استراق سمع داشتند و بعداً منع شدند. [6]

7. با بعضی از انسان‏ها ارتباط برقرار می کردند و با آگاهی محدودی که نسبت به بعضی از اسرار نهایی داشتند، به اغوای انسان‏ها می پرداختند. [7]

8. میان آنها افرادی یافت می شوند که از قدرت زیادی برخوردارند، همان گونه که میان انسان ‏ها چنین است. [8]

9. قدرت بر انجام بعضی از کارهای مورد نیاز انسان را دارند. [9]

10. خلقت آنها روی زمین قبل از خلقت انسان ‏ها بوده است. [10]

11. در داستان حضرت سلیمان علیه السلام وقتى عفریتى از جن مدعى مى‏شود که می تواند تخت بلقیس را به نزد سلیمان آورد پیش از آن که از مجلسش برخیزد، [11] حضرت سلیمان آن جن را تکذیب نمى‏کند؛ اگر چه در قرآن نیامده است که آن جن تخت را آورد. [12]

از مجموع این آیات استفاده می شود که جن یک موجود خیالی نیست و یک موجود واقعی مادی است که ارتباط با او امکان پذیر است و عده ای هم با او ارتباط برقرار کرده اند. اگرچه از روزگاران قدیم بین انسان و جن، شیوه ‏های مختلفی از روابط تصور می شده است، اما ما تنها شیوه ‏هایی را که در روایات معتبر آمده است می توانیم بپذیریم.

در این جا به بعضی از گونه ‏های این روابط که در قرآن و روایات و سخنان دانشمندان ذکر شده، اشاره می کنیم:

ألف: پناه بردن به جن؛ در قرآن مجید آمده: "و همانا مردانی از انس به مردانی از جن پناه می بردند، پس به سختی ‏های ایشان می افزودند". [13]

رسم عرب چنین بود که هرگاه به بیابان هولناکی می رسیدند، به جن آن وادی پناه می بردند. اسلام این کار را نهی کرده و پناه بردن به آفریننده ی جن و انس را امر فرموده است. [14]

ب: تسخیر جن؛ تسخیر جنیان و به خدمت گرفتن آن ها، گرچه ممکن است اما میان فقها در باره ی این که آیا چنین کاری جایز است یا نه؟، بحث است. قدر مسلم آن است که این کار نباید از راهی که شرعا حرام است صورت گیرد یا باعث آزار و اذیت آن ها شود و نیز نباید به کارگرفتن آنها برای کارهای نامشروع و حرام  باشد زیرا انجام کار نامشروع، حرام است چه با واسطه باشد یا بی واسطه. [15]

از آیت الله العظمی خامنه ای؛ در باره ی حکم مراجعه به افرادی که از طریق تسخیر ارواح و جن اقدام به معالجه مى‏کنند، با توجه به این که یقین وجود دارد که آن ها فقط کار خیر انجام مى‏دهند، سؤال شد، ایشان جواب فرمودند: این کار فى نفسه اشکال ندارد، مشروط بر این که از راه هایى که شرعاً حلال هستند، اقدام شود. [16]

برای توضیح بیشتر رجوع کنید ، به:

1-       نمایه: توانایى شیطان و جن، سؤال 883.

2-       نمایه: شیطان، فرشته یا جن؟، سؤال 857.

3-       کتاب جن و شیطان، تحقیق قرآنی، روایی و عقلی، تألیف علی رضا، رجالی تهرانی.

 

 

[1] الرحمن ، 15.

[2] آیات مختلف سوره جن.

[3] آیات سوره جن و الرحمن.

[4] آیات سوره جن و الرحمن.

[5] همان، 15.

[6] همان، 9.

  [7] همان، 6.

[8] نمل ، 39.

[9] سباء ، 12 - 13.

[10] حجر ، 27.

[11] نمل، 40 - 30.

[12] جوادى آملی، عبدالله، تفسیر موضوعى، ج1، ص 119.

[13] جن، 6.

[14] نک: بحارالأنوار ، ج 92 ، ص 148 ، [المحاسن‏] قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا تَغَوَّلَتِ الْغِیلَانُ فَأَذِّنُوا بِأَذَانِ الصَّلَاةِ.

[15] نک: منهاج الصالحین (للخوئی)، ج‏2، ص 8.

  [16] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص 980 ، س 1232 .




ژ"
نظرات() 
ps4 games
جمعه 8 آذر 1398 01:05 ق.ظ
Fastidious respond in return of this issue with real arguments and describing
everything about that.
http://tinyurl.com/s4qlllt
دوشنبه 4 آذر 1398 06:01 ق.ظ
It's awesome to go to see this website and reading the views of all mates
concerning this paragraph, while I am also zealous of getting knowledge.
coconut oil was
شنبه 25 آبان 1398 09:54 ق.ظ
What i don't understood is if truth be told how you are no longer really a lot more
neatly-favored than you may be right now. You're so intelligent.

You already know therefore considerably in the case of
this matter, made me in my view believe it from so many numerous angles.

Its like women and men are not fascinated until it
is something to accomplish with Girl gaga! Your personal stuffs excellent.
At all times maintain it up!
Grupo Coral
یکشنبه 19 خرداد 1398 04:44 ق.ظ
always i used to read smaller articles or reviews that as well clear their
motive, and that is also happening with this piece
of writing which I am reading now.
http://tinyurl.com/
یکشنبه 5 خرداد 1398 12:12 ب.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a
amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you!
However, how could we communicate?
Lon
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 07:51 ب.ظ
If some one desires expert view concerning blogging and site-building
then i propose him/her to pay a quick visit this weblog,
Keep up the nice work.
Cristina Boner
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 07:31 ق.ظ
Great goods from you, man. I've understand your
stuff previous to and you're just too great. I actually like what you've acquired here, certainly like what
you're saying and the way in which you say it. You make it
entertaining and you still care for to keep it smart. I cant wait to read much more from you.
This is really a great website.
Corazon
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 08:04 ب.ظ
I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your website to come back down the road.

Cheers
http://tinyurl.com/
جمعه 20 اردیبهشت 1398 11:05 ب.ظ
Today, I went to the beachfront with my kids.
I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the shell
to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is
totally off topic but I had to tell someone!
Renan Batista Silva
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 05:21 ب.ظ
Yes! Finally someone writes about ig.
Bichara Previc
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 02:08 ق.ظ
Hello there! This article couldn't be written any better!
Looking at this post reminds me of my previous roommate!

He always kept preaching about this. I'll forward this information to him.
Pretty sure he will have a very good read. Thank you for sharing!
Leandro Martins de Almeida
شنبه 14 اردیبهشت 1398 05:01 ق.ظ
I am really enjoying the theme/design of your weblog. Do you ever run into any web browser compatibility issues?
A few of my blog visitors have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great
in Safari. Do you have any tips to help fix this issue?
tinyurl.com
جمعه 13 اردیبهشت 1398 01:30 ب.ظ
Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I
could get a captcha plugin for my comment form? I'm using the
same blog platform as yours and I'm having trouble finding one?
Thanks a lot!
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 10:58 ق.ظ
Hello, yup this paragraph is really fastidious
and I have learned lot of things from it regarding blogging.

thanks.
Carroll
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 02:01 ق.ظ
No matter if some one searches for his required thing, therefore he/she wants to be available that in detail,
so that thing is maintained over here.
http://bit.ly/2GBWAPf
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 05:11 ق.ظ
This is the right webpage for anybody who hopes to find
out about this topic. You know a whole lot its almost hard to argue
with you (not that I personally would want to…HaHa).
You certainly put a new spin on a topic that's
been discussed for decades. Excellent stuff, just great!
Marcela
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 11:44 ب.ظ
Awesome issues here. I'm very satisfied to see your article.

Thanks so much and I am looking forward to contact you. Will you please
drop me a mail?
Leandro Martins de Almeida
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 06:27 ق.ظ
I read this paragraph completely about the comparison of newest and earlier technologies, it's awesome article.
Wilhelmina
شنبه 7 اردیبهشت 1398 02:49 ب.ظ
Hi there would you mind letting me know which hosting company you're using?
I've loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a
lot faster then most. Can you suggest a good web hosting provider at a fair price?
Cheers, I appreciate it!
tinyurl.com
جمعه 6 اردیبهشت 1398 02:31 ق.ظ
This post will help the internet visitors for setting up new webpage or
even a blog from start to end.
http://tinyurl.com
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 05:54 ب.ظ
Very good post. I'm experiencing many of these issues as
well..
tinyurl.com
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 10:49 ق.ظ
It's enormous that you are getting thoughts from this piece
of writing as well as from our discussion made at this time.
Shanna
شنبه 31 فروردین 1398 12:33 ب.ظ
I'm no longer certain where you are getting your information, but great topic.
I needs to spend a while studying much more or figuring
out more. Thank you for fantastic information I was searching for this information for my mission.
http://tinyurl.com/y6sewfjv
شنبه 31 فروردین 1398 07:31 ق.ظ
I am really loving the theme/design of your blog.
Do you ever run into any browser compatibility problems?
A small number of my blog audience have complained about my site not operating correctly
in Explorer but looks great in Opera. Do you have any ideas
to help fix this problem?
http://tinyurl.com/
جمعه 30 فروردین 1398 01:51 ب.ظ
naturally like your web site however you need to test the
spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling issues
and I in finding it very bothersome to tell the truth nevertheless I will
certainly come again again.
Danny
سه شنبه 27 فروردین 1398 08:37 ب.ظ
You could certainly see your expertise within the work you write.
The world hopes for more passionate writers like
you who aren't afraid to mention how they believe. All the
time go after your heart.
Eleanore
سه شنبه 20 فروردین 1398 10:25 ب.ظ
When someone writes an piece of writing he/she retains the image of
a user in his/her mind that how a user can know it. Thus that's why this article is perfect.
Thanks!
tinyurl.com
دوشنبه 19 فروردین 1398 07:53 ب.ظ
Hello, I desire to subscribe for this web site
to take most recent updates, thus where can i do it please assist.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
چهارشنبه 14 فروردین 1398 12:45 ق.ظ
Hey are using Wordpress for your site platform?

I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set
up my own. Do you require any coding expertise to make your own blog?
Any help would be greatly appreciated!
http://tinyurl.com/yxck7xwa
شنبه 10 فروردین 1398 05:54 ب.ظ
My brother recommended I might like this website. He was totally right.
This post actually made my day. You can not imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo