تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - اگر دیروز عارف رییس مجلس بود با کوچک زاده چه می‌کرد؟

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

اگر دیروز عارف رییس مجلس بود با کوچک زاده چه می‌کرد؟

تاریخ:چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395-02:20 ب.ظ

فضای سیاسی کشور به ویژه از سال 88 به این سو، و ترکیب نمایندگان مجلس در دوره های اخیر همواره به گونه ای بوده است که کشمکش های سیاسی درون پارلمان شکل افراطی و تندروانه ای به خود بگیرد. در این شرایط نحوه مدیریت جلسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چه بسا اگر رییس جلسه توانایی لازم برای مواجه شدن با چنین شرایطی را نداشته باشد، صحن علنی به صحنه تنش و مجادله و درگیری های بی ثمر تبدیل شود.

محمدرضا عارف نامزد مورد نظر بخشی از اصلاح طلبان برای ریاست مجلس دهم سابقه نمایندگی مجلس و کار در پارلمان را ندارد. او در امور اجرایی نیز همواره به عنوان "نفر دوم" شناخته شده است نه تصمیم گیر اصلی.

عمده ترین مثال ها برای این مدعا، معاون اولی او در دولت دوم اصلاحات و نیز نقش کاتالیزوری اش برای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 است. در هر دو مورد عارف نقش "نفر دوم" را ایفا می کرد؛ یک بار زیر سایه خاتمی و بار دیگر زیر سایه روحانی.

عارف در دوران فعالیت اجرایی خود عمدتا در سازمان ها و نهادهایی "نفر اول" بوده که وجهه علمی آنها بر بعد سیاسی شان غلبه داشت و حاشیه خاصی در اطراف آنها قابل تصور نبود.

با این وجود، عارف دست کم در مقطعی کوتاه در مقابل دیدگان مخاطبان تلویزیونی نحوه مواجهه خود با شرایط "نامطلوب" و "غیرمساعد" را به نمایش گذاشته است. در سال 92 و در جریان مناظرات انتخاباتی، ترتیب دهندگان برنامه مذکور در اقدامی توهین آمیز و غیرقابل توجیه، چند عکس را به کاندیداهای ریاست جمهوری نشان داده و از آنها خواستند تا عکس را شناخته و توصیف خود را از آن در جملاتی کوتاه بیان کنند؛ تقریبا همه 8 کاندیدای انتخابات به این اتفاق عجیب انتقاد داشتند. با این حال شیوه مواجهه آنها با مسئله با یکدیگر متفاوت بود و در این میان رفتار افراطی عارف بیشتر از بقیه به چشم آمد.



او ابتدا ضمن اعتراض شدید به این اقدام صداوسیما و توهین آمیز خواندن آن، با چهره ای خشم آلود اعلام کرد که به سوال مجری پاسخ نخواهد داد. وضعیت عارف در آن لحظات به گونه ای بود که حتی می شد تصور کرد که او محل مناظره را ترک خواهد کرد. با این حال اندکی بعد به راحتی از موضع خود کوتاه آمد و به ساده ترین شکل ممکن مانند بقیه به سوالات پاسخ داد.

سایر نامزدها نیز مانند عارف اعتراض داشتند اما رفتار او را در پیش نگرفتند؛ به طور مثال محسن رضایی با آرامش توضیح داد که صداوسیما باید هر 8 نفر را در جایگاه "رییس جمهور" در نظر بگیرد و با این منطق، رفتار آنها توهین آمیز است. دیگرانی مثل روحانی و جلیلی هم صرفا با پاسخ های کوتاه وارد این بازی نشدند و رویه سکوت را در پیش گرفتند.

با این شرایط، عارف که همیشه "نفر دوم" بوده، و در مواجهه با شرایط "نامساعد" هم مدیریت مطلوبی ندارد، به عنوان رییس مجلس در شرایطی مانند یکی از جدل های دامنه دار نمایندگان با رییس مجلس نهم، چه عملکردی خواهد داشت؟

اگر یکی از همفکران کوچک زاده – البته نه خود او که رای نیاورده است - که لاریجانی را هم برنمی‌تابند در مقابل "عارف رییس مجلس" سخنی به تندی بگوید، از مدیریتش انتقاد کند، او را به بی‌عدالتی متهم کند، وکیل الدوله بخواندش، حمایت از برجام را بر سرش خراب کند، با چاشنی سیب زمینی برگه استعفایش را روی میز او بکوبد، وقتی ظریف به مجلس می رود به سمتش حمله ور شود، واکنش عارف چیست؟

پاسخ این سوالات شاید یکی از مهم ترین دلایلی باشد که خود اصلاح طلبان هم به همان دلیل برای انتخاب عارف به ریاست پارلمان مردد باشند.


ژ"
نظرات() 
quest bars cheap
یکشنبه 10 آذر 1398 03:29 ب.ظ
Hey! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of
my good old room mate! He always kept chatting about this.
I will forward this page to him. Fairly certain he
will have a good read. Thanks for sharing!
http://tinyurl.com/tsdyvjt
جمعه 1 آذر 1398 12:04 ق.ظ
Definitely believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the
net the simplest thing to be aware of. I say to you, I
definitely get annoyed while people think about
worries that they just do not know about. You managed to hit the nail upon the top and
also defined out the whole thing without having side-effects ,
people can take a signal. Will likely be back to get more.
Thanks
Grupo Coral
دوشنبه 20 خرداد 1398 05:08 ق.ظ
you are actually a just right webmaster. The website loading speed
is incredible. It seems that you're doing any unique trick.
Also, The contents are masterwork. you have performed a magnificent activity in this topic!
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
پنجشنبه 16 خرداد 1398 03:49 ب.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was
curious what all is required to get setup? I'm assuming having a blog
like yours would cost a pretty penny? I'm not very web smart
so I'm not 100% certain. Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
Thank you
http://tinyurl.com/y483b9w6
یکشنبه 12 خرداد 1398 07:00 ب.ظ
WOW just what I was searching for. Came here by searching for ig
http://tinyurl.com/ydye5t8r
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 12:51 ب.ظ
As the admin of this website is working, no doubt very
rapidly it will be famous, due to its quality contents.
http://tinyurl.com/yysup8xl
جمعه 20 اردیبهشت 1398 11:55 ق.ظ
Whoa! This blog looks exactly like my old one!
It's on a completely different topic but it has pretty
much the same layout and design. Great choice of colors!
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 10:33 ب.ظ
Hi! I could have sworn I've visited your blog before but after browsing
through some of the articles I realized it's new to me.

Anyhow, I'm certainly happy I came across it and I'll be bookmarking it
and checking back frequently!
tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 10:21 ب.ظ
We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your website offered us with valuable information to work on. You have done
an impressive job and our whole group will
be grateful to you.
https://tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 07:17 ب.ظ
My spouse and I stumbled over here by a different website and
thought I might as well check things out. I like what I see so now i'm following you.
Look forward to finding out about your web page repeatedly.
Hector
شنبه 14 اردیبهشت 1398 05:53 ب.ظ
Hey there! I just wanted to ask if you ever have any
issues with hackers? My last blog (wordpress) was
hacked and I ended up losing months of hard work due to no back up.
Do you have any methods to protect against hackers?
tinyurl.com
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 11:06 ب.ظ
I just like the valuable info you supply for your articles.
I'll bookmark your blog and test once more here frequently.
I'm slightly certain I will be told many new stuff right here!
Best of luck for the following!
http://tinyurl.com/y5dcwvx4
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 05:23 ب.ظ
you are actually a just right webmaster. The web site loading speed is amazing.
It kind of feels that you are doing any
unique trick. Furthermore, The contents are masterpiece.
you've done a fantastic process on this matter!
Ray
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 08:23 ب.ظ
Every weekend i used to pay a quick visit this web site, because i
want enjoyment, as this this website conations genuinely pleasant funny information too.
Carlos Magno Nunes Barcelos
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 01:27 ق.ظ
Heya this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use
WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
I'm starting a blog soon but have no coding knowledge
so I wanted to get advice from someone with experience. Any
help would be enormously appreciated!
tinyurl.com
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 10:21 ب.ظ
Heya i'm for the first time here. I came across this board and
I find It truly useful & it helped me out much. I hope to provide something again and help
others such as you helped me.
tinyurl.com
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:35 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting
my own blog and was wondering what all is needed to get setup?
I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very web smart so I'm not 100% certain. Any tips or advice would
be greatly appreciated. Many thanks
Reina
شنبه 31 فروردین 1398 09:59 ق.ظ
I am regular visitor, how are you everybody?
This article posted at this site is in fact pleasant.
tinyurl.com
جمعه 30 فروردین 1398 02:31 ب.ظ
Hi, i think that i saw you visited my web site so i came to “return the favor”.I am
attempting to find things to enhance my site!I
suppose its ok to use some of your ideas!!
tinyurl.com
جمعه 30 فروردین 1398 10:33 ق.ظ
Useful info. Fortunate me I found your web site by accident, and I am surprised why this coincidence did not
happened earlier! I bookmarked it.
Brittney
جمعه 30 فروردین 1398 04:38 ق.ظ
Hey there! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog.
Is it very difficult to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick.
I'm thinking about setting up my own but I'm not sure
where to start. Do you have any tips or suggestions? Appreciate it
Leonardo Martins de Almeida
سه شنبه 27 فروردین 1398 10:45 ق.ظ
Very nice post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to say that I have truly loved browsing your weblog posts.
In any case I'll be subscribing on your feed and I am hoping
you write again soon!
Muriel
دوشنبه 26 فروردین 1398 06:45 ب.ظ
Can you tell us more about this? I'd care to find out some additional information.
tinyurl.com
سه شنبه 20 فروردین 1398 06:07 ق.ظ
Great post. I was checking continuously this blog and I'm impressed!
Very useful information specially the last part :) I care for such info much.

I was looking for this certain information for a long time.
Thank you and good luck.
Summer
شنبه 17 فروردین 1398 09:59 ب.ظ
You have made some decent points there. I checked on the web for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views on this
site.
Leandro Martins de Almeida
شنبه 17 فروردین 1398 03:57 ب.ظ
This piece of writing is genuinely a pleasant one it helps new web people, who are
wishing for blogging.
Rodrigo Branco
شنبه 17 فروردین 1398 06:28 ق.ظ
I don't even know how I ended up here, but I thought this
post was great. I do not know who you are but definitely you're going to a famous
blogger if you aren't already ;) Cheers!
Fernanda Tórtima
جمعه 16 فروردین 1398 07:32 ب.ظ
This is my first time pay a quick visit at here and i am genuinely
impressed to read everthing at one place.
Johanna
جمعه 16 فروردین 1398 02:55 ب.ظ
My brother suggested I would possibly like this blog.

He was once totally right. This put up truly made my day.
You cann't believe just how a lot time I had spent for this information! Thanks!
tinyurl.com
جمعه 16 فروردین 1398 11:28 ق.ظ
I am actually thankful to the holder of this website
who has shared this wonderful article at at this place.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo