تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - زنگ خطر فاجعه زیست‌محیطی در سراوان

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

زنگ خطر فاجعه زیست‌محیطی در سراوان

تاریخ:سه شنبه 21 اردیبهشت 1395-06:17 ب.ظ

سال‌هاست که زباله‌های شهر رشت و چند شهر اطراف در منطقه جنگلی سراوان دفن می‌شود و سرازیر شدن شیرابه‌های ناشی از زباله محیط زیست منطقه را دچار آلودگی بسیاری کرده است.

در سال‌های اخیر اقدام موثری برای برطرف شدن این آلودگی و خطرات زیست‌محیطی آن انجام نشده و سراوان تبدیل به شعاری انتخاباتی برای نمایندگان بخش‌های مختلف سیاست شده است.

مدت‌هاست که زنگ خطر ناشی از آلودگی‌های زیست‌محیطی منطقه سراوان شنیده می‌شود و افزایش بیماری‌های خطرناک و صعب‌العلاج ساکنان این منطقه را نگران کرده است.

یکی از ساکنان منطقه سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان سراوان و زباله‌های انباشته شده در این منطقه، اظهار کرد: نگران سلامت فرزندانمان هستیم.

وی افزود: بوی تعفن، وجود حشرات موذی و... در منطقه سراوان موجب آزار ساکنان شده اما هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نمی‌دهند.

این پیرمرد ساکن منطقه سراوان گفت: نگرانی‌های بنده و دیگر ساکنان منطقه هر روز بیشتر می‌شود و برای حفظ سلامت خانواده تصمیم به فروش تمام املاک و احشام با کمترین‌ قیمت گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بوی‌ نامطبوع‌ از انباشت زباله و مشکلات دیگر ناشی از آن تاکنون کسی حاضر به خرید املاک ما نشده است، تصریح کرد: ناچاراً همچنان در سراوان زندگی می‌کنیم.

این شهروند سراوانی، از مسئولان خواست تا برای برطرف شدن مشکل زباله به صورت جدی وارد عمل شوند و ساکنان این منطقه را نجات دهند.

 وی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامت خانواده، گفت: به شدت‌ نگران سلامت فرزندانم هستم و این موضوع فشار روحی و روانی بسیاری به بنده تحمیل کرده است.

نجات سراوان از آلودگی زیست‌محیطی نیازمند اعتبارات ملی است

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت نیز با انتقاد از شرایط فعلی منطقه سراوان گفت: نجات سراوان از آلودگی ناشی از انباشت زباله طی سال‌های طولانی نیازمند عزم جدی و اعتبارات ملی و استانی است.

فاطمه شیرزاد افزود: بحث انباشت زباله مربوط به دیروز و امروز نیست و سال‌هاست که زنگ خطر در این منطقه به صدا درآمده است.

وی با بیان اینکه انباشته شدن زباله در منطقه سراوان و آلودگی‌های ناشی از آن موجب بروز بیماری‌های خطرناک و به چالش کشیده شدن سلامت مردم منطقه شده است، ادامه داد: پس از گذشت 35 سال در اواخر سال 94 بحث ایجاد لندفیل‌ سراوان استارت زده شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات پیش روی احداث لندفیل و تصفیه‌خانه سراوان تصریح کرد: یکی از مشکلات پیش روی احداث این پروژه وجود درختانی است که در مسیر احداث قرار دارند و به دلیل آلودگی‌های موجود سال‌هاست که حیات خود را از دست داده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه نشست‌هایی با مدیر کل منابع طبیعی در زمینه قطع درختان مذکور برگزار شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

شیرزاد گفت: حامی محیط زیست و منابع طبیعی هستیم اما در شرایط فعلی حیات انسان‌های بی‌گناه باید در اولویت باشد‌.

شیرزاد با اشاره به اینکه درختان مذکور به دلیل همجواری و سرازیر شدن شیرابه‌ها حیات خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: درختان دچار آلودگی‌های بسیاری هستند.

ورود شیرابه‌های زباله به آب‌های آشامیدنی مردم منطقه سراوان/ شیوع بیماری‌های پوستی خطرناک در منطقه

به گفته وی، شیرابه‌های ناشی از زباله‌های سراوان در آب آشامیدنی مردم منطقه نیز نفوذ کرده و موجب بروز بسیاری از بیماری‌های پوستی و خطرناک شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: شیرابه‌های سراوان ضمن به خطر انداختن سلامت مردم منطقه با سرازیر شدن به رودخانه‌های زرجوب، گوهررود و تالاب انزلی خطرات زیست‌محیطی را افزایش داده و سلامت انسان‌ها و حیوانات بیشتری به چالش کشیده شده است.

وی گفت: اکنون حاضر روزانه 700 تن زباله از شهرهای رشت، صومعه‌سرا، سنگر، فومن، کوچصفهان و ... در سراوان سرازیر می‌شوند و این موضوع آلودگی منطقه را تشدید می‌کند.

شیرزاد با اشاره به خرید دستگاه زباله‌سوز تصریح کرد: اگر قرار است دستگاه زباله‌سوز خریداری شود باید براساس تکنولوژی‌های روز کشورهای توسعه یافته و طبق استانداردهای EPA2012 بوده و مورد تأیید سازمان محیط زیست باشد.

وی یادآور شد: زباله‌سوزهای سنتی دیگر پاسخگوی شرایط فعلی نیست و برات نجات سراوان تنها نباید به اعتبارات استانی بسنده کرد و این کار نیازمند عزم و اعتبارات ملی و استانی است.

این مسئول با اشاره به اعتبارات درنظر گرفته شده برای احداث لندفیل و تصفیه‌خانه سراوان خاطرنشان کرد: در بودجه سال 95 شهرداری رشت در مجموع برای احداث لندفیل و تصفیه‌خانه سراوان مبلغ 12 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی خواستار همکاری بیشتر مدیر کل منابع طبیعی گیلان به منظور قطع درختان در مسیر احداث لندفیل و تصفیه‌خانه سراوان شد و تصریح کرد: دستگاه زباله‌سوزی که قرار است خریداری شود باید مدرن بوده و توانایی پوشش دادن با استانداردهای سخت‌گیرانه محیط زیستی را داشته باشد.




ژ"
نظرات() 
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
یکشنبه 19 خرداد 1398 08:50 ق.ظ
Hurrah, that's what I was seeking for, what a data!

present here at this webpage, thanks admin of this website.
tinyurl.com
جمعه 17 خرداد 1398 04:33 ب.ظ
I am really grateful to the owner of this web page who has shared this enormous
paragraph at here.
Jesus
سه شنبه 7 خرداد 1398 01:13 ق.ظ
Truly no matter if someone doesn't understand after
that its up to other viewers that they will assist, so here it
occurs.
Toney
جمعه 3 خرداد 1398 04:22 ب.ظ
First off I want to say great blog! I had a quick question that I'd like to ask if you don't
mind. I was curious to know how you center yourself and clear your head
before writing. I've had a tough time clearing my thoughts
in getting my thoughts out. I truly do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes tend to be lost simply
just trying to figure out how to begin. Any ideas
or tips? Thank you!
Muoi
جمعه 3 خرداد 1398 04:08 ق.ظ
I think that is among the so much important info for me.
And i'm glad reading your article. However should observation on few normal things, The site taste is perfect, the articles is in point of fact
excellent : D. Good process, cheers
tinyurl.com
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 10:47 ق.ظ
Thank you, I have just been searching for info about this topic for a while
and yours is the best I have found out till now.

However, what concerning the conclusion? Are you sure concerning the
supply?
tinyurl.com
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 04:28 ق.ظ
Please let me know if you're looking for a writer for your
blog. You have some really great posts and I believe I would be
a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd really like
to write some material for your blog in exchange
for a link back to mine. Please send me an e-mail if interested.
Thanks!
Fernanda Tórtima
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 11:49 ق.ظ
Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it ;) I
may return yet again since i have saved as a favorite it.

Money and freedom is the best way to change, may you
be rich and continue to guide others.
Cesar
شنبه 21 اردیبهشت 1398 10:56 ب.ظ
Hey there! Do you know if they make any plugins
to assist with Search Engine Optimization? I'm trying to get
my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good results.
If you know of any please share. Many thanks!
tinyurl.com
شنبه 21 اردیبهشت 1398 10:35 ق.ظ
I think this is one of the most vital information for me.
And i am glad reading your article. But want to remark on some
general things, The website style is great, the articles is
really excellent : D. Good job, cheers
euamodireitomais.jusbrasil.com.br
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 09:41 ب.ظ
Good day very nice website!! Man .. Excellent .. Superb ..

I will bookmark your blog and take the feeds additionally?
I'm glad to find a lot of helpful info right here within the publish,
we need work out extra strategies on this regard, thanks for sharing.
. . . . .
Eula
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 06:29 ب.ظ
Hello! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to take a look.
I'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and will be
tweeting this to my followers! Superb blog and superb design.
Ted
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 10:59 ق.ظ
I am not sure where you're getting your info,
but good topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more.
Thanks for excellent info I was looking for this info for my mission.
tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 05:08 ب.ظ
Thank you, I have just been looking for information about this
subject for ages and yours is the best I've found out so far.

But, what about the conclusion? Are you certain about the source?
tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 06:00 ق.ظ
I am really pleased to glance at this web site posts which includes plenty of helpful information, thanks for providing these kinds of information.
Maryanne
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 01:19 ق.ظ
I enjoy, result in I discovered exactly what I used
to be having a look for. You have ended my 4 day lengthy hunt!
God Bless you man. Have a nice day. Bye
http://tinyurl.com/y5ccvwba
جمعه 13 اردیبهشت 1398 10:16 ب.ظ
Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet
my newest twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some
experience with something like this. Please let me know if you run into anything.
I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.
http://tinyurl.com/y4ujuktd
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 06:55 ق.ظ
It's great that you are getting ideas from this piece of writing as well as from our discussion made at
this place.
Carmelo
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 05:52 ب.ظ
Yes! Finally someone writes about ig.
bit.ly
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 06:53 ب.ظ
I've learn a few good stuff here. Certainly value bookmarking for
revisiting. I wonder how so much attempt you put to make such
a excellent informative web site.
Abraham
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 04:06 ب.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of your website.
It's a very easy on the eyes which makes it much more
enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?

Great work!
http://bit.ly
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 02:19 ب.ظ
Hi! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to check it out.

I'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and will be tweeting this to my followers!
Wonderful blog and amazing design.
http://bit.ly
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 01:37 ب.ظ
This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me.
Appreciate it!
Anneliese
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 11:07 ق.ظ
Hi there, yeah this paragraph is genuinely fastidious and I have
learned lot of things from it regarding blogging.
thanks.
Precious
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 04:59 ق.ظ
Hi! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no back
up. Do you have any methods to prevent hackers?
Jonathon
شنبه 7 اردیبهشت 1398 10:38 ق.ظ
What's up, I wish for to subscribe for this webpage to get most recent updates, thus where can i do it please help.
http://tinyurl.com/yyga8z7l
شنبه 7 اردیبهشت 1398 02:17 ق.ظ
Because the admin of this web site is working, no question very shortly it will be famous, due to its feature contents.
tinyurl.com
جمعه 6 اردیبهشت 1398 03:53 ق.ظ
If you would like to take much from this paragraph then you have to
apply these strategies to your won weblog.
Florine
جمعه 6 اردیبهشت 1398 01:26 ق.ظ
whoah this weblog is great i really like studying your posts.
Stay up the great work! You already know, a lot of individuals are searching around for this information, you can aid them greatly.
http://tinyurl.com
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 08:36 ق.ظ
Magnificent site. Plenty of helpful information here.
I am sending it to some pals ans also sharing in delicious.

And certainly, thank you in your sweat!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo