تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم تناقض ایجاد می كند

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم تناقض ایجاد می كند

تاریخ:سه شنبه 21 اردیبهشت 1395-07:38 ق.ظ

سخنگوی شورای عالی استان ها گفت: انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم در شرایط كنونی و براساس قانون موجود تناقض ایجاد می كند، مردم از یك طرف شهردار و از یك طرف شورا را انتخاب می كنند با این عمل دو انتخاب در مقابل هم قرار می گیرد.

احد چگینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به لایحه مدیریت یكپارچه شهری با بیان اینكه این طرح توسط وزارت كشور تدوین می شود، اظهارداشت: در سال های گذشته هم یك هماهنگی با وزارت كشور و شوراها صورت گرفت و چند كارگروه هم تا به امروز دراین رابطه تشكیل شد.
وی افزود:مدیران شهری استانداری ها و نماینده شوراها به علاوه نماینده ای از شهردارها این موضوع جمع بندی كنند و این موضوع به دولت ارسال شود.
چگینی با بیان اینكه اعتقاد داریم كه این لایحه باید قبل از ارسال به مجلس توسط شورای عالی استان ها هم بررسی شود ،گفت: انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم در این شراط پارادوكس ایجاد می كند.
وی افزود: به این صورت كه مردم از یك طرف شهردار را انتخاب كنند و از یك طرف شورا را انتخاب كنند با این عمل، دو انتخاب را در مقابل هم قرار می گیرد.
سخنگوی شورای عالی استان ها ادامه داد: اگر شورا بخواهد شهردار را استیضاح كند و یا انتخاب كند، در هر صورت نظارت بر شهرداری ها بایستی به نحوی درقانون ارائه شود كه این نظارت نافی تضارب انتخاب ها نباشد و باعث نشود كه انتخاب مردم به عنوان شوراها و انتخاب مردم به عنوان شهرداران دچار یك نوع تقابل شود.
چگینی انتخاب شهرداران توسط رای مستقیم مردم در كشور را یك پدیده نوظهور دانست و بر رعایت جوانب كار تاكید كرد و از وزارت كشور درخواست كرد: ایجاد هرنوع تغییر در قانون شورا و شهرداری ها و قانون مدیریت محلی باید حتما با نمایندگان منتخب مردم كه شوراها هستند و درصدر آنها شورای عالی استانها است، بایستی به شور بگذارند .
وی تاكید كرد: در این خصوص نظر ناظرین بر عملكرد شهرداری ها را نیز در این تغییر و تحولات درنظر بگیرند.
چگینی در این باره همچنین گفت د: لایحه مدیریت شهری، بدون نظر شوراها اگر بخواهد به دولت و مجلس برود به نوعی قانون اساسی نادیده گرفته شده است، چرا كه درقانون اساسی به صراحت شوراها را از اركان تصمیم گیری می داند و هر تصمیمی كه بدون نظر شوراها در این حوزه گرفته شود ابتر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، متن لایحه مدیریت یكپارچه شهری اواخر سال 93 در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نهایی شد و فرآیند تدوین این لایحه یك سال در وزارت كشور به طول انجامید و پس از آن برای بررسی در هیات دولت به كمیسیون كلان‌شهر تهران و سایر كلان‌شهرها ارجاع شد.
رئیس جمهور در همایش روز ملی شوراها ( 9 اردیبهشت جاری ) در جمع منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا و جمعی از شهرداران و دهیاران و معاونان و مدیران استانداری ها در سالن اجلاس سران گفت:دولت لوایح مدیریت یكپارچه شهری و درآمد پایدار شهرداری ها را به منظور حل مشكل شوراهای اسلامی شهر و روستا به مجلس شورای اسلامی ارایه می كند.




ژ"
نظرات() 
quest bars cheap coupon twitter
سه شنبه 12 آذر 1398 09:42 ق.ظ
Good replies in return of this question with real arguments and explaining the whole thing on the
topic of that.
coconut oil on
دوشنبه 4 آذر 1398 11:09 ب.ظ
I appreciate, cause I found exactly what I was taking
a look for. You've ended my four day lengthy hunt!
God Bless you man. Have a nice day. Bye
tinyurl.com
جمعه 1 آذر 1398 05:54 ق.ظ
Hi there, every time i used to check blog posts here in the
early hours in the morning, since i like to find out more and more.
Maya
یکشنبه 19 خرداد 1398 05:59 ب.ظ
Have you ever considered publishing an ebook or guest authoring on other blogs?
I have a blog based on the same topics you discuss and would love to have you share some stories/information.
I know my audience would enjoy your work. If you are even remotely interested,
feel free to send me an e-mail.
http://tinyurl.com/yxo9mayf
جمعه 17 خرداد 1398 09:11 ب.ظ
Touche. Solid arguments. Keep up the great work.
tinyurl.com
پنجشنبه 16 خرداد 1398 09:59 ق.ظ
Keep this going please, great job!
tinyurl.com
یکشنبه 12 خرداد 1398 10:40 ب.ظ
Howdy I am so grateful I found your blog page,
I really found you by mistake, while I was looking on Bing for something else, Anyhow I am here now and would just
like to say cheers for a marvelous post and a all round exciting blog (I also love
the theme/design), I don’t have time to browse
it all at the moment but I have saved it and also added your RSS
feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please
do keep up the great jo.
Kellee
جمعه 10 خرداد 1398 10:44 ق.ظ
Have you ever thought about writing an ebook
or guest authoring on other sites? I have a blog based upon on the same ideas
you discuss and would really like to have you
share some stories/information. I know my visitors would
enjoy your work. If you're even remotely interested,
feel free to send me an email.
http://tinyurl.com/nguc87u
دوشنبه 6 خرداد 1398 09:00 ق.ظ
Hello, i think that i saw you visited my blog so i came to “return the favor”.I'm trying to find things
to enhance my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!
tinyurl.com
یکشنبه 5 خرداد 1398 11:01 ب.ظ
Wow, this article is pleasant, my younger sister is analyzing such things,
thus I am going to inform her.
Shellie
چهارشنبه 1 خرداد 1398 12:24 ق.ظ
I am actually delighted to read this blog posts which includes lots of valuable data, thanks for
providing these statistics.
Cheryl
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 01:15 ق.ظ
I could not resist commenting. Well written!
Bridget
شنبه 28 اردیبهشت 1398 08:21 ق.ظ
Thank you for some other informative web site. Where else
may I get that kind of info written in such a perfect means?
I have a challenge that I'm simply now operating on, and I have been on the
look out for such information.
Zak
جمعه 27 اردیبهشت 1398 08:37 ب.ظ
I want to to thank you for this great read!!
I absolutely enjoyed every bit of it. I have got you
saved as a favorite to check out new stuff you post…
tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 11:05 ق.ظ
Thank you a bunch for sharing this with all people you really recognize what you are speaking about!
Bookmarked. Kindly additionally seek advice from my
website =). We may have a link change agreement among us
http://tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 10:29 ق.ظ
This post provides clear idea in support of the new people of blogging, that
actually how to do running a blog.
Noreen
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 10:09 ق.ظ
An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who
had been doing a little homework on this. And he actually ordered me lunch simply because I stumbled upon it for him...

lol. So allow me to reword this.... Thanks for the meal!!
But yeah, thanks for spending the time to talk about this issue here on your web site.
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 07:36 ق.ظ
Wow, awesome blog format! How long have you ever been blogging for?
you made blogging look easy. The whole glance of
your site is great, as smartly as the content material!
tinyurl.com
شنبه 21 اردیبهشت 1398 02:13 ب.ظ
Hello there! I just wish to offer you a big thumbs up for
your excellent info you've got here on this post. I'll be returning to your web site for more soon.
tinyurl.com
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 04:20 ب.ظ
This page definitely has all of the info I needed
concerning this subject and didn't know who to ask.
Bichara Previc
شنبه 14 اردیبهشت 1398 09:43 ب.ظ
You actually make it seem really easy along with your presentation but I find this matter to be actually something which I feel I'd by no means understand.
It seems too complex and extremely broad for me. I'm having a look
ahead to your subsequent submit, I will attempt to get the hold of
it!
Gabrielle
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 05:48 ق.ظ
What's up, I wish for to subscribe for this website to obtain latest updates,
therefore where can i do it please help.
Tangela
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 07:02 ق.ظ
It is the best time to make some plans for the longer
term and it is time to be happy. I've read this submit
and if I may just I desire to counsel you few attention-grabbing issues or suggestions.

Perhaps you could write subsequent articles referring to
this article. I desire to read even more issues about it!
http://tinyurl.com/
جمعه 6 اردیبهشت 1398 06:08 ق.ظ
It is perfect time to make some plans for the long run and it is time to
be happy. I have read this submit and if I may just I wish to counsel you some fascinating issues or tips.
Maybe you could write next articles regarding this article.

I want to read even more issues approximately it!
Bichara Previc
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 10:46 ق.ظ
Hello colleagues, its fantastic article about cultureand completely explained, keep it up all the time.
Ollie
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 10:04 ق.ظ
Hello, just wanted to say, I liked this post. It was funny.
Keep on posting!
Leandro Martins de Almeida
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 05:35 ب.ظ
Very quickly this web page will be famous amid all blog users,
due to it's fastidious articles or reviews
tinyurl.com
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 07:21 ق.ظ
It's a shame you don't have a donate button! I'd definitely donate to this brilliant blog!

I guess for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
I look forward to brand new updates and will talk about this website
with my Facebook group. Talk soon!
Earnest
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 04:31 ب.ظ
bookmarked!!, I like your blog!
Virgie
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 02:25 ق.ظ
Hi superb blog! Does running a blog similar to this require a massive amount work?
I've no understanding of coding however I had