تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - کنایه رییس‌جمهور به چه بود؟ ورود به ماجرای مینو خالقی/ روحانی رودرروی قانون و شورای نگهبان می‌ایستد؟!

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

کنایه رییس‌جمهور به چه بود؟ ورود به ماجرای مینو خالقی/ روحانی رودرروی قانون و شورای نگهبان می‌ایستد؟!

تاریخ:جمعه 10 اردیبهشت 1395-12:22 ب.ظ

رییس جمهور که در جمع منتخبین شوراها در سالن اجلاس سران سخنرانی می کرد، گفت: "براساس قانون اساسی هر نماینده ای كه از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله كند."

این اظهارات در حالی است که مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات هفتم اسفند از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

پس از اعلام نظر شورای نگهبان، مقامات وزارت کشور بارها با این تصمیم مخالفت کرده اند ولی این اولین باری است که شخص روحانی - هرچند غیرمستقیم - درباره آن اظهارنظر می کند.

بر اساس نظر روحانی، تصمیم گیرنده نهایی درباره وضعیت خالقی، مجلس دهم است و نمایندگان مجلس آتی مختارند اعتبارنامه او را تصویب یا رد کنند. علی مطهری که در میان نمایندگان مجلس، جدی ترین پیگیری ها را درباره مینو خالقی داشته هم همین نظر را دارد. او حتی تهدید کرده که اگر خالقی رد صلاحیت شود وزیر کشور را استیضاح خواهد کرد.

محمدحسین مقیمی معاون وزیر کشور هم در این باره گفته بود: " ما معتقدیم که طبق فصل سوم ماده ۵۲، شورای نگهبان در مورد همه داوطلبان نظر نهایی خود را داده است و اگر پس از انتخابات در مورد صلاحیت فردی بحثی وجود دارد مجلس باید در تایید اعتبارنامه این داوطلب اعمال نظر کند، نه شورای نگهبان."

آنچه در مواضع دولت در مورد مینو خالقی عجیب به نظر می رسد مخالفت صریح با قانون است؛ قانونی که نظارت بر اجرای انتخابات "در تمامی مراحل آن" را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است و به نظر می رسد مورد مبهمی در این باره وجود نداشته باشد. بر این اساس، ابطال آرا یا رد صلاحیت منتخب اصلاح طلب اصفهان یا حتی تایید انتخاب او، هر کدام باشد در نهایت با نظر شورای نگهبان صورت خواهد گرفت و معلوم نیست ایستادگی دولت مقابل قانون و شورای نگهبان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟


ژ"
نظرات() 
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
چهارشنبه 15 خرداد 1398 11:17 ب.ظ
No matter if some one searches for his necessary thing, therefore he/she desires to be available that
in detail, so that thing is maintained over here.
tinyurl.com
چهارشنبه 15 خرداد 1398 02:11 ق.ظ
Good way of describing, and good paragraph to obtain data concerning my presentation focus,
which i am going to present in college.
Hallie
جمعه 10 خرداد 1398 01:25 ق.ظ
Howdy! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?

I'm kinda paranoid about losing everything I've worked
hard on. Any suggestions?
Ariel
پنجشنبه 9 خرداد 1398 11:02 ب.ظ
Currently it sounds like Drupal is the preferred blogging platform out there right now.
(from what I've read) Is that what you're using on your blog?
Cristina Boner
پنجشنبه 9 خرداد 1398 09:33 ق.ظ
Yesterday, while I was at work, my sister stole my iPad and tested to
see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83
views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!
Franklyn
چهارشنبه 8 خرداد 1398 03:04 ق.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of
your site. It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often.
Did you hire out a designer to create your theme? Outstanding work!
Jason
یکشنبه 5 خرداد 1398 09:48 ب.ظ
I don't even understand how I stopped up right here, but I assumed
this put up used to be great. I do not know who you are but
certainly you're going to a well-known blogger if you aren't already.
Cheers!
Genevieve
جمعه 3 خرداد 1398 04:40 ق.ظ
You really make it appear so easy together with your presentation however
I to find this matter to be actually something which I believe I would by
no means understand. It seems too complex and very vast
for me. I am taking a look ahead on your next post, I'll try to get the cling of it!
Mittie
پنجشنبه 2 خرداد 1398 12:11 ب.ظ
Hello I am so thrilled I found your website, I really found you
by mistake, while I was looking on Digg for something else,
Anyhow I am here now and would just like to say kudos for a tremendous
post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design),
I don’t have time to go through it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I
have time I will be back to read more, Please do
keep up the superb work.
tinyurl.com
چهارشنبه 1 خرداد 1398 12:52 ق.ظ
Hey there I am so glad I found your weblog, I really found you by accident, while I was
looking on Bing for something else, Anyways I am here now and would just like to say thank
you for a fantastic post and a all round exciting blog
(I also love the theme/design), I don’t have
time to read through it all at the minute but I have saved it
and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a
lot more, Please do keep up the superb jo.
Louann
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 05:32 ب.ظ
Good post. I am experiencing some of these issues as well..
Christoper
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 02:19 ب.ظ
Remarkable! Its genuinely awesome article, I have got much clear
idea on the topic of from this article.
Jerrold
شنبه 28 اردیبهشت 1398 01:04 ب.ظ
My family all the time say that I am killing my time here at net, but I know I am getting know-how every day by reading
such pleasant content.
Bettina
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 11:01 ق.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally,
it seems as though you relied on the video to make your point.
You definitely know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your blog when you could be
giving us something enlightening to read?
tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 08:43 ب.ظ
Why users still make use of to read news papers when in this technological globe the whole thing is available on web?
Keisha
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 01:04 ب.ظ
Hello friends, good paragraph and pleasant urging commented at this place,
I am really enjoying by these.
tinyurl.com
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 12:29 ق.ظ
I go to see each day some web pages and sites to read
articles, except this website offers feature based posts.
Grupo Coral
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 05:03 ق.ظ
Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon everyday.
It's always helpful to read through articles from other
authors and use a little something from their websites.
Bichara Previc
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 07:36 ق.ظ
I like reading through a post that can make people think.
Also, thank you for allowing me to comment!
Sienna
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 05:44 ق.ظ
Have you ever considered publishing an e-book or guest authoring on other websites?
I have a blog based upon on the same subjects
you discuss and would really like to have
you share some stories/information. I know my viewers would appreciate your work.
If you're even remotely interested, feel free to send me an email.
tinyurl.com
شنبه 14 اردیبهشت 1398 10:21 ق.ظ
After going over a number of the blog articles on your blog, I
seriously like your technique of writing a blog. I saved it
to my bookmark webpage list and will be checking
back in the near future. Take a look at my website as well and tell
me how you feel.
Grupo Coral
شنبه 14 اردیبهشت 1398 09:48 ق.ظ
Wow! Finally I got a web site from where I know how to really take useful information regarding my study and knowledge.
hamilton dias de souza
شنبه 14 اردیبهشت 1398 04:54 ق.ظ
I was wondering if you ever thought of changing the layout of your blog?
Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images.
Maybe you could space it out better?
Grupo Coral
شنبه 14 اردیبهشت 1398 02:36 ق.ظ
Thank you for the good writeup. It in fact was
a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from
you! However, how could we communicate?
Paula
جمعه 13 اردیبهشت 1398 11:04 ب.ظ
You can definitely see your enthusiasm in the article you write.
The sector hopes for even more passionate writers like
you who aren't afraid to mention how they believe.
At all times follow your heart.
http://tinyurl.com/y5qezlsy
جمعه 13 اردیبهشت 1398 05:15 ب.ظ
Great post however I was wanting to know if you could write a litte more on this subject?
I'd be very grateful if you could elaborate a little bit
further. Cheers!
Collin
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 09:46 ب.ظ
Hey there! I know this is kinda off topic however , I'd figured I'd ask.
Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog article or vice-versa?
My blog addresses a lot of the same topics as yours and
I think we could greatly benefit from each other.
If you're interested feel free to shoot me an e-mail.
I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!
http://tinyurl.com/y4qvshdq
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 11:15 ق.ظ
Pretty! This was an incredibly wonderful article.
Thanks for providing this information.
bit.ly
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 08:12 ق.ظ
Hi there! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog.
Is it very hard to set up your own blog? I'm not very
techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about making my own but I'm not sure
where to begin. Do you have any points or suggestions?

Thanks
Jonathan
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 03:04 ق.ظ
Hi! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
My website looks weird when browsing from my iphone 4.
I'm trying to find a template or plugin that might
be able to resolve this problem. If you have any suggestions, please share.
Cheers!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo