تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - چرا 29 فروردین روز ارتش نام گرفت؟

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

چرا 29 فروردین روز ارتش نام گرفت؟

تاریخ:جمعه 27 فروردین 1395-01:19 ق.ظ


http://www.blogfa.com/photo/i/irannews000.jpg

 اادارستانی درجه دار بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران

«ارتش جمهوری اسلامی كلمه ی طیبه است.»

«مقام معظم رهبری و فرماندهی كل قوا حضرت آیت الله خامنه ای»

اصل 143 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

«ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی كشور را بر عهده دارد.»

اصل 144 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

«ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید ارتشی باشد كه ارتشی مكتبی و مردمی است و باید افرادی شایسته را به خدمت بپذیرد كه به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداكار باشند.»

29 فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش می باشد. هم زمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی كه پیكره ی اصلی آن را جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشكیل می داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیك گفت و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم ستم شاهی به ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداكاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

به همین مناسبت از سوی امام امت روز بیست و نه فروردین به نام ارتش نامگذاری شد

روزی برای ارتش. حالا36 سالی می شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک روز از تقویم رسمی کشور را به نام خود می بیند. روزی که برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی. اما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟

از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد. ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد .
 
همین جوسازی ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی الله قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند. شهید قرنی در استعفای خود با شکایت از اقدامات ضد انقلاب و دشمنان خارجی و دخالت های بیجا در امور ارتشچنین نوشته بود: «معاون نخست وزیر انقلاب که خود را واضع مقررات و مالک الرقاب می داند بدون آنکه بداند ارتش چه موقعیت و چه امکاناتی دارد و متأسفانه بدون اینکه حتی اینجانب را طرف مشورت قرار دهد هر روز دستوراتی صادر می نماید که ارتش بایستی شاهد لطمه ای دیگر بر روحیات افسران و افراد خود و افتادن مقداری سلاح و مهمات و مال و منال به دست افراد ناصالح و وابسته به خارجیان باشد و... وزیر دفاع بدون مشورت و نظر خواهی از اینجانب و خارج از وظایف خود می رود و از رادیو و تلویزیون و مطبوعات نسنجیده می گوید که سربازان فروردین مرخص و بالنتیجه تعداد معدودی که از ارتش با خون دل به سربازخانه ها کشانده بود، نگهداری سربازخانه ها را رها کرده و به موطن خود می روند و شب هنگام عناصر توده ای وابسته به سیاستهای خارجی با کامیونها به سربازخانه ها می روند و باقیمانده اسلحه و مهمات را بار کرده و به خارج از شهر می برند... دولت بدون مشورت با ارتش و آگاه ترین مرجع ارزیابی کردستان، نمایندگانی را به آن صفحات می فرستند که با ورود آنها و اولین سخن پراکنی که می کنند مردم را به پادگان مهاباد ریخته و غارت می کنند و در جلوی همین هیأت فرماندة پادگان را گلوله باران می کنند«...
 
کمتر از یک ماه بعد، سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید تا علاوه بر آثار جنگ روانی سنگینی که بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، طیف ضدانقلاب، منافقین، حزب توده و عناصر نا آگاه در ارتش جریان داشت، بی انضباطی، سستی و عدم تمکین از فرماندهان نیز به مشکلات ارتش اضافه شود. مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی(ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی کنند و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیروهای مسلح را مجدداً اعلام نمایند. تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط بر ارتش برگردد. امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند. دربخشی از پیام امام خمینی(ره) آمده بود:
 
»روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام مى‏شود. ارتش محترم در این روز در شهرستانهاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداكارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى كشور اعلام نمایند.
 
ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال كنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اكنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند. اكنون مخالفت با ارتش اسلامى كه حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید براى حفظ و امنیت كشورمان كوشش كنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم«.
 
امام خمینی(ره) در بخش های دیگر پیام خود نیز مشکلات دیگر پیش روی ارتش را نیز مورد توجه قرار دادند تا توطئه های داخلی و خارجی علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کنند.

از آن تاریخ به بعد هرسال در سالگرد صدور این پیام، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می پردازد

 اادارستانی درجه دار بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران





ژ"
نظرات() 
Mallory
سه شنبه 12 شهریور 1398 12:14 ق.ظ
I need to to thank you for this good read!! I definitely enjoyed every little bit of
it. I have you bookmarked to check out new stuff you post…
Penney
دوشنبه 11 شهریور 1398 04:44 ق.ظ
I truly love your blog.. Excellent colors & theme.
Did you make this amazing site yourself? Please reply back
as I'm wanting to create my own site and would love to know where you got this from or just what the theme
is called. Many thanks!
Alica
یکشنبه 10 شهریور 1398 12:16 ق.ظ
I'm pretty pleased to uncover this page. I want to to thank you for your time just for
this fantastic read!! I definitely really liked every bit of it
and i also have you book-marked to check out new stuff
on your web site.
descargar facebook
دوشنبه 28 مرداد 1398 11:21 ق.ظ
Yes! Finally something about descargar facebook.
bit.ly
جمعه 7 تیر 1398 12:55 ب.ظ
Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform
are you using for this site? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at
options for another platform. I would be fantastic if you could point
me in the direction of a good platform.
Savannah
شنبه 18 خرداد 1398 12:11 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as
though you relied on the video to make your point.
You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could
be giving us something informative to read?
Andrew Charles Jenner
شنبه 18 خرداد 1398 11:15 ق.ظ
Howdy! This is my first visit to your blog!
We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community
in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work
on. You have done a outstanding job!
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
جمعه 17 خرداد 1398 02:48 ب.ظ
Wonderful article! That is the kind of info that are meant to be shared around the net.
Shame on Google for no longer positioning this submit upper!
Come on over and discuss with my site . Thanks =)
Magda
پنجشنبه 16 خرداد 1398 09:15 ق.ظ
I wanted to thank you for this excellent read!! I absolutely enjoyed every little bit of
it. I have got you book-marked to check out new stuff you post…
tinyurl.com
پنجشنبه 16 خرداد 1398 05:36 ق.ظ
Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to
assert that I get in fact enjoyed account your blog posts.
Any way I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently fast.
tinyurl.com
دوشنبه 13 خرداد 1398 05:36 ب.ظ
Wow, marvelous blog format! How lengthy have you ever been blogging for?
you make blogging look easy. The entire glance of your site is wonderful, let alone
the content material!
Charlie
یکشنبه 5 خرداد 1398 08:10 ب.ظ
Great article.
bit.ly
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 11:39 ق.ظ
Nice weblog right here! Additionally your web site
lots up very fast! What host are you the use of?
Can I get your associate link in your host?
I want my website loaded up as quickly as yours lol
http://tinyurl.com/
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 12:54 ب.ظ
It's a pity you don't have a donate button! I'd certainly
donate to this brilliant blog! I guess for now
i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my
Google account. I look forward to new updates and will talk about this website with my Facebook group.
Chat soon!
Latoya
شنبه 28 اردیبهشت 1398 07:18 ب.ظ
It's awesome to pay a visit this web site and reading the views of all friends about this paragraph, while I am also keen of getting know-how.
Hwa
شنبه 28 اردیبهشت 1398 04:22 ب.ظ
Your style is unique in comparison to other people I've
read stuff from. I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I will
just book mark this web site.
Leonardo
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 05:58 ب.ظ
I am sure this piece of writing has touched all the internet visitors, its really
really fastidious piece of writing on building up new web site.
tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 11:34 ق.ظ
Normally I don't read article on blogs, but I wish
to say that this write-up very forced me to try and do it!
Your writing taste has been surprised me.
Thank you, quite nice post.
Angelica
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 12:14 ق.ظ
you are really a just right webmaster. The site loading velocity is amazing.
It sort of feels that you're doing any unique trick.
Furthermore, The contents are masterpiece. you've performed a fantastic
process in this topic!
minecraft for free
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 01:09 ب.ظ
I was curious if you ever considered changing the layout of your blog?
Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people
could connect with it better. Youve got an awful lot of text for
only having 1 or 2 images. Maybe you could space it out better?
Beatrice
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 06:26 ق.ظ
With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement?
My blog has a lot of exclusive content I've either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it
is popping it up all over the internet without my authorization. Do you know any
solutions to help reduce content from being ripped
off? I'd certainly appreciate it.
gamefly
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 06:24 ب.ظ
Hello, just wanted to say, I liked this post.
It was helpful. Keep on posting!
http://tinyurl.com/y3xzehdg
شنبه 14 اردیبهشت 1398 06:30 ق.ظ
Excellent post however , I was wanting to know if you could
write a litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further.
Appreciate it!
tinyurl.com
جمعه 13 اردیبهشت 1398 11:58 ب.ظ
I visited multiple websites however the audio quality for audio songs current at
this web site is really fabulous.
Latashia
جمعه 13 اردیبهشت 1398 07:49 ب.ظ
Greetings! Very helpful advice in this particular article! It
is the little changes which will make the most important changes.

Thanks a lot for sharing!
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 09:38 ب.ظ
Hey very interesting blog!
tinyurl.com
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 02:32 ق.ظ
Undeniably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the internet the simplest
thing to be aware of. I say to you, I definitely get irked while people
consider worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects
, people could take a signal. Will probably be back to get more.
Thanks
Bichara Previc
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 11:07 ق.ظ
I loved as much as you will receive carried out right
here. The sketch is attractive, your authored material stylish.
nonetheless, you command get got an edginess over that
you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case
you shield this hike.
https://renatofranchi.info/
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 04:34 ق.ظ
Fastidious answers in return of this query with real arguments and explaining everything regarding that.
Regina
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 07:06 ب.ظ
I am regular visitor, how are you everybody? This paragraph posted at this web page is actually pleasant.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo