تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - چرا 29 فروردین روز ارتش نام گرفت؟

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

چرا 29 فروردین روز ارتش نام گرفت؟

تاریخ:جمعه 27 فروردین 1395-01:19 ق.ظ


http://www.blogfa.com/photo/i/irannews000.jpg

 اادارستانی درجه دار بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران

«ارتش جمهوری اسلامی كلمه ی طیبه است.»

«مقام معظم رهبری و فرماندهی كل قوا حضرت آیت الله خامنه ای»

اصل 143 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

«ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی كشور را بر عهده دارد.»

اصل 144 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

«ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید ارتشی باشد كه ارتشی مكتبی و مردمی است و باید افرادی شایسته را به خدمت بپذیرد كه به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداكار باشند.»

29 فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش می باشد. هم زمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی كه پیكره ی اصلی آن را جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشكیل می داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیك گفت و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم ستم شاهی به ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداكاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

به همین مناسبت از سوی امام امت روز بیست و نه فروردین به نام ارتش نامگذاری شد

روزی برای ارتش. حالا36 سالی می شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک روز از تقویم رسمی کشور را به نام خود می بیند. روزی که برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی. اما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟

از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد. ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد .
 
همین جوسازی ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی الله قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند. شهید قرنی در استعفای خود با شکایت از اقدامات ضد انقلاب و دشمنان خارجی و دخالت های بیجا در امور ارتشچنین نوشته بود: «معاون نخست وزیر انقلاب که خود را واضع مقررات و مالک الرقاب می داند بدون آنکه بداند ارتش چه موقعیت و چه امکاناتی دارد و متأسفانه بدون اینکه حتی اینجانب را طرف مشورت قرار دهد هر روز دستوراتی صادر می نماید که ارتش بایستی شاهد لطمه ای دیگر بر روحیات افسران و افراد خود و افتادن مقداری سلاح و مهمات و مال و منال به دست افراد ناصالح و وابسته به خارجیان باشد و... وزیر دفاع بدون مشورت و نظر خواهی از اینجانب و خارج از وظایف خود می رود و از رادیو و تلویزیون و مطبوعات نسنجیده می گوید که سربازان فروردین مرخص و بالنتیجه تعداد معدودی که از ارتش با خون دل به سربازخانه ها کشانده بود، نگهداری سربازخانه ها را رها کرده و به موطن خود می روند و شب هنگام عناصر توده ای وابسته به سیاستهای خارجی با کامیونها به سربازخانه ها می روند و باقیمانده اسلحه و مهمات را بار کرده و به خارج از شهر می برند... دولت بدون مشورت با ارتش و آگاه ترین مرجع ارزیابی کردستان، نمایندگانی را به آن صفحات می فرستند که با ورود آنها و اولین سخن پراکنی که می کنند مردم را به پادگان مهاباد ریخته و غارت می کنند و در جلوی همین هیأت فرماندة پادگان را گلوله باران می کنند«...
 
کمتر از یک ماه بعد، سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید تا علاوه بر آثار جنگ روانی سنگینی که بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، طیف ضدانقلاب، منافقین، حزب توده و عناصر نا آگاه در ارتش جریان داشت، بی انضباطی، سستی و عدم تمکین از فرماندهان نیز به مشکلات ارتش اضافه شود. مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی(ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی کنند و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیروهای مسلح را مجدداً اعلام نمایند. تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط بر ارتش برگردد. امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند. دربخشی از پیام امام خمینی(ره) آمده بود:
 
»روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام مى‏شود. ارتش محترم در این روز در شهرستانهاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداكارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى كشور اعلام نمایند.
 
ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال كنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اكنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند. اكنون مخالفت با ارتش اسلامى كه حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید براى حفظ و امنیت كشورمان كوشش كنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم«.
 
امام خمینی(ره) در بخش های دیگر پیام خود نیز مشکلات دیگر پیش روی ارتش را نیز مورد توجه قرار دادند تا توطئه های داخلی و خارجی علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کنند.

از آن تاریخ به بعد هرسال در سالگرد صدور این پیام، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می پردازد

 اادارستانی درجه دار بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران





ژ"
نظرات() 
tinyurl.com
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 08:28 ق.ظ
Hi, all is going nicely here and ofcourse every one
is sharing facts, that's really excellent, keep up writing.
Rogelio
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 09:59 ق.ظ
I like the valuable information you provide in your articles.
I'll bookmark your blog and check again here frequently.
I'm quite sure I'll learn plenty of new stuff right here!
Good luck for the next!
tinyurl.com
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 05:20 ق.ظ
I could not resist commenting. Well written!
Leoma
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 01:11 ب.ظ
I am sure this article has touched all the internet
visitors, its really really nice paragraph on building up new blog.
tinyurl.com
شنبه 31 فروردین 1398 09:46 ق.ظ
Hi there! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months
of hard work due to no back up. Do you have any solutions to stop hackers?
Taj
شنبه 31 فروردین 1398 04:54 ق.ظ
I like the valuable info you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here frequently.
I'm quite sure I will learn lots of new stuff right here!
Good luck for the next!
Bichara Previc
دوشنبه 26 فروردین 1398 10:09 ب.ظ
Hmm it looks like your website ate my first comment (it was
super long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
I as well am an aspiring blog blogger but I'm still new to
the whole thing. Do you have any points for newbie blog writers?

I'd definitely appreciate it.
Bella
دوشنبه 26 فروردین 1398 07:08 ب.ظ
Excellent post. Keep posting such kind of info on your page.
Im really impressed by your blog.
Hi there, You've performed an excellent job. I'll certainly digg it and individually recommend to my friends.
I am sure they will be benefited from this site.
http://tinyurl.com/y6f7mox7
جمعه 23 فروردین 1398 11:08 ب.ظ
Hello! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting
a new project in a community in the same niche.
Your blog provided us beneficial information to work on.
You have done a extraordinary job!
Carlos Magno Nunes Barcelos
جمعه 23 فروردین 1398 07:58 ق.ظ
Woah! I'm really enjoying the template/theme of this blog.
It's simple, yet effective. A lot of times it's tough to get that "perfect balance" between user friendliness and visual appeal.
I must say that you've done a awesome job with this. Additionally, the blog loads
extremely quick for me on Opera. Excellent Blog!
Leonardo Martins de Almeida
چهارشنبه 21 فروردین 1398 08:47 ق.ظ
each time i used to read smaller articles
which also clear their motive, and that is also happening with this paragraph
which I am reading now.
Leandro Martins de Almeida
چهارشنبه 21 فروردین 1398 08:03 ق.ظ
Thanks very interesting blog!
Leandro Martins de Almeida
یکشنبه 18 فروردین 1398 05:41 ب.ظ
Hello mates, its impressive paragraph about cultureand entirely defined, keep it up all the time.
Earle
یکشنبه 18 فروردین 1398 03:06 ب.ظ
I think this is one of the most vital info for me. And i'm
glad reading your article. But want to remark on some general things, The
site style is great, the articles is really great : D.
Good job, cheers
Leonardo Martins de Almeida
شنبه 17 فروردین 1398 03:59 ب.ظ
Definitely believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the internet the simplest thing to be aware of.
I say to you, I certainly get irked while people think
about worries that they just don't know about.
You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having
side effect , people can take a signal. Will likely be back to get more.
Thanks
Jerrell
پنجشنبه 15 فروردین 1398 01:55 ق.ظ
I like it when people come together and share opinions.
Great blog, keep it up!
Rickey
چهارشنبه 14 فروردین 1398 10:03 ب.ظ
Good day! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and
say I really enjoy reading your blog posts.
Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same topics?
Appreciate it!
Grupo Coral
چهارشنبه 14 فروردین 1398 09:19 ق.ظ
Thanks for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I am waiting for your next post thank
you once again.
http://tinyurl.com
سه شنبه 13 فروردین 1398 04:39 ب.ظ
Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it
;) I am going to return once again since i have bookmarked it.
Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.
Phyllis
سه شنبه 13 فروردین 1398 07:27 ق.ظ
I wanted to thank you for this great read!! I definitely loved every little bit of it.

I have got you saved as a favorite to look at new stuff you post…
Leonardo Martins de Almeida
سه شنبه 13 فروردین 1398 05:31 ق.ظ
Everything is very open with a clear description of the issues.
It was truly informative. Your website is very helpful.

Thanks for sharing!
Lori
سه شنبه 13 فروردین 1398 01:54 ق.ظ
Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you!
However, how could we communicate?
Jake
یکشنبه 11 فروردین 1398 01:07 ب.ظ
Hello! This post could not be written any better! Reading through this
post reminds me of my old room mate! He always kept chatting
about this. I will forward this page to him. Fairly certain he will have a good
read. Thank you for sharing!
tinyurl.com
جمعه 9 فروردین 1398 10:55 ق.ظ
I've been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts
in this sort of house . Exploring in Yahoo I ultimately
stumbled upon this site. Studying this info So i am satisfied to exhibit
that I've a very good uncanny feeling I came upon just what I needed.

I such a lot indisputably will make certain to don?t fail to
remember this site and give it a look on a continuing
basis.
Houston
پنجشنبه 8 فروردین 1398 12:59 ب.ظ
You should be a part of a contest for one of the highest quality
sites online. I will highly recommend this website!
Chet
چهارشنبه 7 فروردین 1398 02:55 ب.ظ
Hey I am so happy I found your weblog, I really
found you by error, while I was searching on Yahoo for something else,
Anyhow I am here now and would just like to say thanks for a incredible
post and a all round entertaining blog (I also love the theme/design), I don't have time to go
through it all at the moment but I have bookmarked it and also added your RSS
feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the excellent
work.
Penney
چهارشنبه 7 فروردین 1398 08:30 ق.ظ
You actually make it seem so easy together with your presentation however I to find this topic to be actually something which I feel I might never understand.
It sort of feels too complex and extremely large for me.

I'm having a look ahead on your next publish, I'll
try to get the hang of it!
http://tinyurl.com/yyse9q2y
چهارشنبه 22 اسفند 1397 01:02 ب.ظ
I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this
website yourself or did you hire someone to do it for you?
Plz reply as I'm looking to create my own blog and would like to find out where
u got this from. thanks
Patti
چهارشنبه 22 اسفند 1397 02:31 ق.ظ
I always used to study paragraph in news papers but now as I am a user of web thus from now
I am using net for articles, thanks to web.
Luiz Gastão Bittencourt
دوشنبه 20 اسفند 1397 04:15 ب.ظ
Hey terrific blog! Does running a blog such as this take a lot
of work? I have virtually no knowledge of computer
programming however I had been hoping to start my own blog soon. Anyhow, if you have any ideas or techniques for
new blog owners please share. I understand this is off topic however I just had to ask.
Cheers!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo